Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документу державного планування Березівської сільської ради від 17.10.2024 року
1. Назва документа державного планування:
Місцевий план управління відходами Березівської сільської територіальної громади Шосткинського району Сумської області до 2034 року.
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
Місцевий план управління відходами Березівської сільської територіальної громади Шосткинського району Сумської області до 2034 року (далі - МПУВ) розроблений на виконання Закону України «Про управління відходами» та Порядку розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами, затвердженого Постановою Кабінетом Міністрів України від 05 вересня 2023 р. №947, з урахуванням Методичних рекомендацій з розроблення місцевих планів управління відходам, затверджених наказом Міндовкілля від 15.03.2024 № 288.
МПУВ узгоджується з Регіональним планом управління відходами в Сумській області до 2030 року, затвердженим розпорядженням Сумської обласної державної адміністрації Сумської обласної військової адміністрації від 16.11.2022 №419-ОД (далі - РПУВ).
Метою МПУВ є забезпечення сталого управління відходами на території Березівської сільської територіальної громади Шосткинського району Сумської області з урахуванням положень концепції сталого розвитку та дотриманням ієрархії управління відходами.
МПУВ спрямований на досягнення національних та регіональних цілей управління відходами на території Березівської сільської територіальної громади Шосткинського району Сумської області з урахуванням місцевих особливостей, а також вирішення наявних та попередження виникнення нових проблем громади, що мають відношення до сфери управління відходами.
3. Якою мірою зміни до документа державного планування визначають умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Реалізація рішень передбачених проєктом документу державного планування ймовірно може передбачати види планової діяльності, що підлягають оцінці впливу на довкілля, визначені статтею 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», в межах території документу державного планування:
- об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу.
- об’єкти оброблення небезпечних відходів.
4. Визначення ймовірних наслідків, які можуть мати значний вплив при реалізації ДДП.
У процесі здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації проектних рішень документу державного планування:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, за такими компонентами:
- атмосферне повітря;
- водні ресурси;
- земельні ресурси;
- біорізноманіття та рекреаційні зони;
- здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом. Під час здійснення СЕО планується розглянути ймовірні наслідки для цих територій (в разі якщо такі території будуть зачеплені).
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо зміни до документа державного планування не буде затверджено.
В процесі здійснення СЕО буде розглянуто нульову альтернативу (сценарій): «Нульовий сценарій» - тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку не затвердження зазначеного документа державного планування.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Під час проведення СЕО наслідків виконання документу державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, будуть використовуватись такі аналітичні методи:
– порівняльний аналіз;
– аналіз тенденцій;
– SWOT-аналіз;
– цільовий аналіз та інші.
Для проведення СЕО будуть використані доповіді про стан довкілля; статистична інформація; дані моніторингу стану довкілля; інша доступна інформація. Під час проведення СЕО буде здійснено збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників; проведення аналізу слабких та сильних сторін ДДП з точки зору екологічної ситуації.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття.
У результаті здійснення СЕО проєкту ДДП будуть сформовані заходи і рекомендації щодо запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, у тому числі здоров’я населення, які можуть виникнути під час реалізації рішень викладених у ДДП.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО.
Зміст Звіту про СЕО складається у відповідності до вимог статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з урахуванням Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної оцінки документів державного планування, затверджених наказом Міністерства екології і природних ресурсів України № 296 від 10 серпня 2018 року (зі змінами) та постанови КМУ № 430 від 2 травня 2023 р. «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки».
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Зауваження та пропозиції щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документу державного планування «Місцевий план управління відходами Березівської сільської територіальної громади Шосткинського району Сумської області до 2034 року» громадськість має право надати протягом 10 діб з дня оприлюднення Заяви на офіційному веб-сайті Березівської сільської ради Шосткинського району Сумської області (https://berezivska-gromada.gov.ua/).
Громадськість у межах строку громадського обговорення має право подати замовнику в письмовій формі (у тому числі в електронному вигляді) зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки.
Контактна особа: Калач М.В. , тел. 066-031-01-98.