РІЧНИЦЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ
21 грудня Державна служба зайнятості відзначає річницю, цієї зими їй виповнюється 31 рік з дня створення. З самого початку і до нині першочергове завдання служби – допомагати, підтримувати та стимулювати своїх клієнтів до праці, зайнятості, партнерства. На сьогоднішній день служба зайнятості є активним учасником на ринку праці країни та займає одне з ключових місць в реалізації політики зайнятості. Під впливом постійних викликів та тенденцій на ринку праці змінювалась, удосконалювалась і сама служба. Лише за останні декілька років вона перетворилася на повноцінну клієнтоорієнтовану сервісну установу, яка має у своєму арсеналі різноплановий спектр послуг для задоволення потреб, як шукачів роботи так і роботодавців. Кожен, хто звертається за допомогою до центрів зайнятості може розраховувати на розуміння та професіоналізм з боку працівників, швидке реагування на ті чи інші потреби , особистий супровід фахівців. Так, з 01 січня 2019 року було запроваджено Інститут кар’єрного радника, основна мета роботи якого -задоволення адресного підходу в обслуговуванні клієнтів. Радник складає план індивідуального працевлаштування безробітного, профілювання, визначає якими послугами може скористатися клієнт, на яку професію, посаду претендує шукач роботи, ознайомлює з наявними вакансіями. Допомагає людині прийняти максимально вигідне рішення, аби якнайшвидше повернулась на ринок праці. Підтримує, направляє, мотивує. Створено та активно використовується електронний кабінет шукача роботи, котрий слугує безробітному помічником та допомагає завжди бути на зв’язку з центром зайнятості.
У січні 2020 року запрацював Інститут консультанта роботодавця, який дає змогу якісно та всебічно надавати послуги головному партнеру служби – працедавцю. Професійний консультант роботодавця допоможе вирішити кадрову потребу з урахуванням специфіки діяльності підприємства, розробивши при цьому спільну стратегію партнерства. Надасть фахову консультацію у сфері законодавства про працю та зайнятість, державне соціальне страхування на випадок безробіття:звільнення та вивільнення працівників, працевлаштування іноземців, надання послуг з посередництва та працевлаштування закордоном, компенсація єдиного соціального внеску за працевлаштування безробітних на нові робочі місця. При потребі організує ярмарку вакансій, презентацію працедавця, допоможе провести співбесіду, онлайн-співбесіду з кандидатами на вакантну посаду. Нові електронні сервіси служби покликані значно скоротити час та швидко налагодити комунікацію. Власний електронний кабінет роботодавця дає змогу, не відходячи від свого комп’ютера, розмістити інформацію про вакансію, подати іншу звітність, переглянути кількість вже направлених людей. Дієвим методом у роботі нового консультанта є використання елементів рекрутингу, що значно пришвидшить процес підбору претендентів на вакансії, та допоможе обрати серед усіх дійсно фахових людей.
Варто відмітити, що і у нелегкі часи пандемії, коли бізнес почав зупинятися, служба зайнятості взяла активну участь у збережені робочих місць, у найкоротші терміни реалізувавши надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину відповідно до статті47 та 471 Закону України «Про зайнятість населення», надання одноразової матеріальної допомоги суб’єктам господарювання у період локдауну. Багато людей не втратили роботу, а підприємства – цінні кадри. Змогли зберегти свій бізнес і фізичні особи-підприємці.
Постійна модернізація служби зайнятості, готовність до змін та різного роду викликів, результати щоденної роботи - наглядно демонструють величезний потенціал служби , її ріст та значимість.